Macerat

-Šta je u stvari maceracija? Ovako na prvu loptu deluje kao proces neke visoke tehnologije ali suštinski je u pitanju uljna ekstrakcija bilja koju sa lakoćom možete da uradite u bilo koje doba godine. Moja baka je imala praksu da svake godine pravi kantarionovo ulje (sigurno se i vi sećate one flaše ulja na prozoru sa kantarionom unutra).
Ja obično koristim suvo bilje koje sipam u teglu, u količini da ispuni polovinu zapremine, a zatim ga prelijem sa maslinovim uljem. Do sada sam koristla samo osušeno bilje ali može doći u obzir i sveže samo treba voditi računa da nije previše vlažno da bi se sprečio eventualni nastanak buđi.

Ja trenutno maceriram neven (po ko zna koji put), peršun (ovo je prvi put, imam nameru da ga isprobam u nekom budućem sapunu za lice) i bršljan (u kombinaciji sa prahom morske trave mislim da će biti dobar dodatak nekom anticelulit sapunu). Ostaviću ih ovako da odstoje 4 – 6 nedelja na prozoru kako bi ih Sunce malo zagrejalo tokom dana. Nakon toga pristupa se ceđenju. Na žalost ne mogu da se pohvalim da sam taj proces unapredila. Koristim gustu plastičnu cediljku i do sada sam shvatila da je najbolje procediti ga blagovremeno (a ne dok u punoj brzini merim ostale sastojke za izradu sapuna). Ovo zbog toga što je na ovakav način ceđenje dosta sporo. Postoje i ostale opcije, poput višestruko presavijene krpe za sir ili filter vrećice za čaj koju sami napunimo biljem i zalepimo peglom ali ja ova pomagala još uvek nemam na raspolaganju. Ovu krpu i mogu da nabavim ali u pitanju je moja neorganizovanost a ove filter vrećice i ne znam gde bih mogla da potražim. Sve u svemu, zato se i oslanjam na moju cediljku i „timely planning“. Nakon ceđenja ulje je spremno za upotrebu. Maločas sam spomenula da možete macerirati tokom cele godine. Ja to obično radim sa koprivom zimi. Pristup je isti osim što pripremljenu teglu sa uljem i koprivom ovlaš zatvorim i stavim je u šerpicu sa vodom koja blago struji (takozvano vodeno kupatilo). Vodim računa da voda ne proključa kako se ulje ne bi pregrejalo ili da ne dođe do eventualnog izvrtanja tegle. Povremeno promućkam. Nakon nekoliko sati ulje je spremno za ceđenje ali ja ga procedim tek sutradan.

Na fotografiji ispod je nevenovo ulje koje sam pravila još proletos i potpuno ga utrošila u jednoj šarži sapuna „Neven“.

Neven je jedna od mojih omiljenih biljaka a kako i ne bi bila kad ima tako pozitivne efekte na kožu: deluje protiv upalno, regeneriše, omekšava i hrani je…

Ja sam napravila sapun „Neven“ hladnim postupkom na bazi kozjeg mleka, koristeći macerat nevena u maslinovom ulju kao 50% uljne mešavine, dodavši na kraju ši buter kao višak masnoće. Bez ikakvih je mirisa…

Moram da priznam da sam baš zadovoljna kako su mi ispali vrhovi na ovom sapunu (nešto što stvarno omogućuje hladni postupak ali je to meni i dalje veliki izazov).

preuzeto sa http://mojsapun.blogspot.com

Ostavite odgovor

Sosini fini sapuni

